Jag är attraktiv

Befinner mig i Luleå för att dra igång exjobbet. Trivs och har haft riktigt tur med exjobbet. Kommer bli bra och roligt och förhoppningsvis "leda nån vart". Trots att jag faktiskt kan stoltsera med fast tjänst redan funderar jag fortfarande på vad jag vill och ska jobba med när jag blir stor. Lite mer avgränsat än för 20 år sedan men fortfarande är det fritt fram. Exjobb inom LEAN-principerna och att styra upp byggprojekt känns helt rätt. Men det gör massa annat också.

Men mitt i funderingarna läste jag precis på LTUs hemsida:

Våra civilingenjörer är attraktiva på marknaden

I sista numret av Byggindustrin (13/2010) säger Stina Möller rekryteringsansvarig på Veidekke ang. våra A/V studenter som går mot avslutning byggande:

"Tekniska Högskolan i Luleå (LTU) har jobbat några år med projektanpassad utbildning och VDC. Nu kommer de första kullarna ut. Vi NCC, Peab är alla där och jagar eftersom vi behöver en ny typ av entreprenadingenjörer, VDC-ingenjorer, som både är med och bygger upp modellen under projekteringen och kan dra nytta av den under byggskedet. Det har kommer att bli en ny typ av basrekrytering, säger Stina Möller.


VDC = Virtual Design and Construction





Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0