Vår kämpande bastu

den har klarat sig.

Och till alla som inte fattat hur nära det var har Lisa fångat det på bild.

På bilderna då vi förgäves försökte mota undan isblocken, ser man dåvarande vattennivå. Ca 1 m förhöjd på bara någon timme. Långt över normal standard där ån är en vanlig sommar och där isen ligger.
Och vi som trodde att faran nog var över.

Nej nej.

Dock mestadels vatten och det är den ju faktiskt ganska van vid. Och vi också. Så alla dörrar, lösa pryttlar, kaminen m.m. är utplockat, bortburet och inlåst i en lada.

Men ändå.






Men det är ändå inte som -95.

Tänk att jag var med, för en gångs skull. Jag tillhör kategorin som säger "det var ändå värre -95".
MEN det är nära i år.

Och jag älskar brandbilen. Om jag skulle kunna flytta till sorsele för thaivagnen skulle jag lätt kunna flytta till ammarnäs bara för att bli brandman och köra den bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0