Sommarvecka


Jag ligger nu i sängen och dricker morgonkaffe och äter ananas, aningen tagen efter helgen med afterwork, 70-tals battle på scharinska mellan beatles och stones i fredags, kulturnatta igår och en som vanligt lång arbetsvecka. Så en liten uppdatering följer.

Hela veckan har varit som en enda lång sommar, om det undgått någon. Och NEJ, det har INTE varit för varmt.

Skönt. Synd man jobbar, men det blir lättare även det när man kan gå ut på lunchen och man slipper ta jacka när man ska iväg på nåt möte eller så. Hoppas hoppas det håller i sig, fast alla säger att det inte ska det.
Jag tycker det är roligare att hoppas!
Och jag minns verkligen inte hur det var förra året, eller 1987, eller -94 (jo förresten då var det varm sommar för vi tog VM-brons, men det är nåt jag lärt mig, inte som jag minns) och jag tycker ALDRIG att "det är nästan för varmt!"

Jag är glad för mitt minne, jag minns nästan alltid bara de bra sakerna. Jag tror att alla somrar varit varma.
Men det kan vara för jag aldrig haft bara fyra ynka semesterveckor på mig att maximera det hela och istället glassat runt på diverse varma ställen. Jag vet inte. Vi får se i sommar.

Veckan har varit bra, och har nu några bilder från förra helgen.
Efter att vi åkt brakade det loss med vårfloden. Jag trodde vi var safe, och att det bara gällde hemavan enligt tidningarna på måndag. Så på tisdag satt jag och var kaxig på fikat och sa att det är inte "fjällen" som är drabbat, det är ju bara i hemavan.
Så ser jag bilder jag känner igen. Fast med lite mer vatten på än vanligt. Och en granne till brandman. Ajaj, vi hade lite vårflod vi också. Men de verkar ha den under kontroll!
Vill man följa den eller något annat som händer i ammarnäs ska man följa kinnas blogg:
http://blogg.vk.se/kinna-persson-ammarnas

hon uppdaterar lite oftare än jag. Speciellt från ammarnäs. Läste precis att hon haft över 6000 besökare under 18-21 maj! Väldigt uppskattande kommentarer om vårflodsrapporteringarna.

Så fort jag listar ut igen hur man fixar länkarna här på bloggen ska jag lägga till henne och ta bort de gamla som inte ens funkar. Jag ska uppdatera mig helt enkelt. Tänk vilken energi man får till ALLT bara det blir lite ljust!

Här kommer lite bilder


Vi flyttade boa. Egentligen undrar man vem som verkligen jobbar? Bamse kan ju åtminstone slänga sig i väggen, kolla in våran Otto där på hörnet!





Vedproducenterna.



Momme skötte markservicen som vanligt. Rätt vad det är man kommer in i storstugan så är det våffelkalas.


Och här är slutligen islossningen som höll på att ta vår bastu.


Morbror Tokig stod såklart i själva islossningen. Vi andra stod på åkanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0