Som att dö och vakna i himlen

fast jag bara sov på ett plan. Till Kina. Världens ände.

Vulkanutbrottet försenade resan och strök kursen ur all sin tänkta form. Det sägs att några studenter från Lund hann iväg och kom fram och fick någon form av kursen.
Men det må va... för jag kom dit! Ändå.

Börjar bli dags att rapportera lite från denna helg, jag tog mig aldrig tid där. Denna gång skrev jag inte ens ett enda vykort. Ett sms hem och ett till jobbet att jag kommit fram och sen tänkte jag inte mer på Sverige på fem dagar.
Förutom på den lilla representation till Sverige som Sweco Architects - concept & design skapat.

Helt otrolig. Paviljongen är ingen vits att börja beskriva, det finns på youtube, google, expo2010.se, sweco.se etc.

Den var fantastisk. Helt sjukt att den stod där. Den såg EXAKT ut som på alla bilder och filmer de gjort här i Umeå. Hur är det möjligt?
Och alla paviljonger jag läst om innan, England, Spanien, Finland, Kina.... de var ingenting i jämförelse, jag må vara lite partisk men jag tycker den svenska var den finaste. Kanske visste jag inte tillräckligt mycket om de andra, om tanken bakom och kanske upplever inte alla kineser den svenska paviljongen på samma sätt som mig.
Hur ska de fatta att mönstret på fasaden är stockholms stadsnät?

Nu måste jag gå till jobbet, jag får återkomma med bilder sen.

Jag har haft det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0