La sueca

jäääääättedålig och långsökt ordvits för alla som kan spanska och känner mig. Mer än så var det inte.

Men jag fastnade på en bild iallafall (nästan), framför spaniens paviljong, vars annars? me gusta.
Gick dock aldrig in, var för lång kö och inte ens på spanska kunde jag snacka mig in som vip.
Benedetta Tagliabue som är arkitekt. Var gift med katalanen Enric Miralles (även han arkitekt) som dog och hon tog över kontoret. Gjort bl.a. Torre Marenostrum i Barca, där jag fick höra talas om henne.

Läcker paviljong åtminstone, fick vattnas lite innan fyrverkerierna.
Är gjord av vad det ser ut som, typ bast.



Mer materialkännare än så är jag inte. Tyvärr. Kan mer på molekylnivå, vad PCB står för, vilken sträckgräns kall- respektive varmhärdat stål har och sånt.

Fick just lära mig att ull tydligen är bra material i kostymer. Jag som tyckte det lät jättevarmt.
Hemteknisk, mamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0