Islossning

tänker inte ens kommentera alla sms jag fått hemifrån om sommar, sol och uteserveringar. T.o.m. sandstränder! (?)

Jag fick se islossningen! Har väntat och önskat år ut och år in. Men lätt att pricka av den....

Men i år så fick jag se den! jag hörde den! och jag var med och knuffade på isblocken så inte vår fina bastu skulle åka med.

Såg inte hela utan vi var tvungna ge oss av när det fortfarande var fara å färde för bastun men enligt rapporter har det nu släppt helt och på några minuter var det utom fara!

Fick blåsor i händerna av att stå och stångas med hässjestören mot isblocken så nu har jag bevis på att jag jobbat i helgen.

annars har vi mest hållit på med veden. Vedfestival har vi försökt poppa till det med att kalla. Hade hyrts en vedklyv från stan och släpats många många björkar. och tallar. och granar tror jag.

Vi bidrog till det hela mest med att tömma vår vebod eftersom vi behövde flytta den för kommande byggprojekt så medans de andra stod och klöv kubik efter kubik med färsk ved så lassade vi skopa efter skopa med baklastaren över till deras tomma förråd.

Vi har utvecklat vedallergier och vedskämt. Tur lasse kom upp på fredageftermiddag och hjälpte till så vi blev färdiga nångång.
Vilken lasse?

VEDLASSE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0