Gotta love norrland

Varit i lule ett dygn. Hälsat på gamla kompisar, tittat på redovisningar av exjobb. Aningens prestationsångestingivande men inspirerande!
Pratade med vår koordinator också och fick lite tips.
Blev uppskriven på en sommarkurs i träkonstruktion. konstigt nog känns det spännande och kul. Utmanande. Ska bli skönt få tänka på nåt sånt igen. och förhoppningsvis komma igång inför att skriva ett exjobb inom någorlunda samma bransch.

Helgens stora reflektion är ändå bussen. Jag har åkt den en miljon gånger. Direktbuss med basketlaget tar alltid exakt 3 h och 15 min.
Linje 100 tar 4 h 10 min och då måste man betala 10 kr extra för att man får se på film.
Igår hamnade jag på linje 20 som stannar i varenda j*la by längs hela kusten. 5 timmar och 20 minuter.

Och om det inte bara vore för tiden, att man får inse att de inte satsar på höghastighetståg, att vi är för få som åker etc. Men HUR i H*lvete kan det vara så DYRT?!!??!?
Det är 26 mil och det kostar 295 kr!!! TVÅHUNDRANITTIOFEM!!

Det bär sig ju inte ens för EN person att välja buss framför bil.
Priset borde väl ligga nånstans så att om man möjligen får ihop fyra personer till en bil så blir det billigare. alltså typ 100 kr.
Vad kostar x2000 mellan sthlm och gbg för tre timmar?
De konkurerar ju inte ens med utrikesflyg från vissa orter!

Eller betalar man för tiden?? inte konstigt folk fortsättar köra bil istället för att åka kollektivt.

Härligt att bo i vårt älskade norrland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0