Packar para Madrid

Imorrn är det dags!

Min praktik är slut och jag ska få lite semester kombinerat med kurs i spanska. Två veckor i Madrid, hur tur får man ha?
Jag väntar nästan (peppar peppar) att jag ska bli träffad av takras eller nånting i den stilen, det vore bara så typiskt.

Har äntligen dammsugit, fått undan all tvätt som legat ovikt, diskat, registrerat alla senaste kunderna på webben, pratat med Lillebror m.m. och tagit mig en kvällskaffe.

Så nu är det dags att i lugn och ro fundera på lite saker som tar upp mina tankar men som jag inte riktigt har tid att tänka klart på.
Angående eventuella exjobb och projekt, angående vad jag ska ta med till Madrid, vad behöver jag packa, ska jag söka stipendium nu till Shanghairesan, måste man ha visum i Kina, vars är mitt pass.

Sneglar åt sidan och ser att hela rumsbordet är fyllt av kläder jag vill ha med. och då har jag ändå inte ens tänkt efter. Bara slängt fram. Fattas väl en miljon grejer.

Har en ny superfin väska som jag fick i julklapp! Ser fram emot att få inviga den. Turkos och fin är den. och förhoppningsvis lätt att dra, släpa, bära och framförallt stänga.
Man ska åtminstone inte kunna klippa sig in i min väska för att ta något av mig nån fler gång.

Det är sannerligen ingen överdrivet semestrig väderprognos för Madrid med omnejd. minusgrader på morgon och förmiddag, max 10 på dag och massa regn. Hej bara.
Kanske härligare vårväder här hemma.

Men det spelar ju inte så jättestor roll när man ska iväg har jag börjat tycka. jag ska ju ändå inte ligga på stranden. Regnar det så regnar det. Finns ju paraguas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0