Nu gör vi nåt åt dina fettvalkar!

Va?
Vilka fettvalkar?

Jag har väl inga "handtag"?

Jag var hos en massör igår och tro det eller ej men han påstod sig kunna massera bort fett. Jag visste att han påstått detta till en som tyckte det hjälpte, men själv tvivlade jag starkt.
Möjligen ökad blodcirkulation kan hjälpa, såsom det kan motverka celluliter.

Men jag visste inte ens att jag hade fetthandtag??
Ändå är man ju ganska självkritisk.

Lite vågat att kläcka ur sig en sån sak till en tjej.
när han för övrigt påpekat att jag inte hade något underhudsfett på ryggen. Men det var visst helt ok.

Sen frågar han "hur gammal var du förresten?"

Ja, jag är ju 26 år och det var ju j*ligt tur att jag inte var tio år yngre för då hade jag ju fått anorexia av det du just sa.
Täntke jag.

Det mesta är väl rutinfrågor och de allra flesta tjejer tycker nog att de har fettvalkar och att de dessutom vill bli av med dem. Han hade ju verkligen otur att pricka av nån som inte visste att hon hade några.
Ont gör det idag så det kanske ändå hade nån effekt.

Han sa sig även kunna bota celluliter. Det kan han gärna få bevisa....
Men då måste han ha tur att jag får en tid snart igen, för jag har (återigen tro det eller ej) hittat en smörja som faktiskt funkar. Om nån undrar så har jag fler ;)
Jag har inte mycket celluliter heller men däremot har jag börjat se små ytliga blodkärl. och de vill jag helst inte ha fler av.
Denna cellulitkräm fick jag höra hade fått bort (blekt?) bristningar efter barnafödslar så jag tänkte att jag kunde prova. Och de är snart borta!
Måste ju verkligen få igång blodcirkulationen.

Detta blev ett kroppsfixerat inlägg, jag har passerat den åldern själv och hoppas bara kunna få fram ett budskap att vi som vanligt måste tänka på vad vi säger, hur vi beter oss.
Och att vi ska sluta vara så besatta och hela tiden klaga på våra kroppar.
Och våga säga vad som är bra!

Jag har faktiskt inget fett på magen. Det är jag glad över. Fast det är sällan jag tänker på det.
Och jag älskar många som har fett på magen.
Och jag har celluliter fast jag är så vältränad. Nästan inga men jag ser dem iallafall. Det är normalt.

Idag lyser solen, det droppar från taken och det vankas skidtur! Hejja Sverige på våren! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0