Morgontiden

Äntligen börjar det vara härligt att kliva upp på morgonen!
Ölandsfrukost all over.

Morgonprommis andra dagen i rad, träffade ungefär samma folk ute. Några sprang, nån hade hund, några gick. Fint väder.
Hade kommit upp ett konstverk i en av parkerna vid strandpromenaden, nåt lila jox. Som en konst(verk)ig klätterställning.

På Tegssidan fanns ett gym!
Som i Barcelona.
Var t.o.m. en som körde lite cykel med armarna och hade sin hund väntandes.

Nu morgonkaffe och tanken var ett litet mejl ut men hittar inte rätt på mejllistan. Och jag orkar inte gå in i webshopen och kopiera till excel för att sen kopiera till mejlen. Och sortera bort alla komman som kommer med felaktigt. För sjuhundraåttiofemte gången. Vars är min assistent när jag behöver en?

Och ikväll finns ingen tid för igår ringde min kompis från spanskan och undrade om vi skulle gå ut och käka och sen hänga lite och om hon kunde slagga här (hon sa så!)
De har tenta imorrn, jag har tentat av den i höstas. Tur det, tyckte det var nog med en tenta i fredags och en hemtenta hängandes i luften.

Så ikväll ska jag inspireras, började på hemtentan igår och får peppa ihop ikväll och sen skriva av den bara. Har som tur är utvecklat ett sinne för ordbajsande (här?) så det ska nog gå bra. Och har ju läst alla böcker jag ska skriva om, får välja bland fem frågor och ja, det är upplagt för att man ska få klara det.

Härligt höra igår på möte också att vi verkligen är fler som sitter vid datorn innan sju. (och lite efter).
Det är den här tiden man får saker gjort. För visso för vissa, och inte för andra. men jag gillar det.

Nu har jag ett annat jobb att gå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0