Wakie pakie

Firade födelsedag igår istället och fick bl.a. en wake up light!
Vaknade imorse till djungelljud och solljus, och var faktiskt pigg. Fast klockan var sex. Helt otroligt.

Fick även tvättnötter, en bok om hur man gjuter betong (konstnärligt, inte byggnads- eller anläggning), presentkort på välbehövlig ansiktsbehandling (hudvårdskonsult till yrket och störst necessär på hela västra stan hjälper föga i detta klimat), kamerafodral, presentkort på mortel och jag har säkert glömt nåt men det kan inte hjälpas. Det var verkligen bra presenter i år, både julklappar och födelsedag!

Har under sjukdagarna faktiskt fått upp brandvarnarna, ringklockan, tamburmajoren Pårrtis, knivstället och en del annat. Känns äntligen inbott här. Behövde kanske vara sjuk några dagar för att hålla mig hemma.

Första dagen på jobbet idag och jag är inte ens trött. Trodde jag skulle stupa men kors i taket har jag ikväll dessutom gjort ett ryck och lagat lite kläder, bl.a. mina svarta cheap monday-jeans och med tanke på att de gick sönder ungefär vid tiden då sundsvall brann så är det en bragd. Jag hyllar mig själv faktiskt.
Och jag tänker på min kära värdmamma i Ecuador som med en nål och trådrulle och en hel ica-kasse full med kläder (de har inte vinterkläder som fyller upp en påse/plagg. Läs typ 10 plagg per kasse) satte sig ner med en lite lätt suck för att laga hela familjens kläder.
Jag är så  förbannat lat helt enkelt.
Ett litet hål, oftast i en söm, och en maskin á la whitesnake och det blir inte gjort på flera år.
Jag har det för bra.

Tur jag vet om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0