Skakad av Haiti

7 på richterskalan. SJU!!
Det är helt sick.

Sitter och "njuter" av min sista morgon med TV, ikväll åker den till sin rätta ägare i Halmstad men det är inte så kul att se.
Det är alltid hemskt när sånt här händer, men alltid konstigare känsla när man har anslutning till det. Jag var aldrig på Haiti men väl på dominikanska republiken och det är ju samma ö.

Jag skulle vilja hjälpa till. Tänker på Adriana som är i Guinea och jobbar med hiv-patienter och hamnade mitt i blodsbadet då det var uppror i Conakry. Är så stolt över henne att hon äntligen fick komma iväg!
Men hon har det tufft.

Hoppas hon är i Madrid när jag ska dit i mars. Resan bokad nu.

Skänk pengar till läkare utan gränser. Det finns många, hur ska man veta vilken organisation man ska skänka till?
Långsiktigt, kortsiktigt etc. Man vill veta att det kommer fram.
MSF (läkare utan gränser) jobbar ju mkt förebyggande också men framförallt i katastrofsituationer behövs mer hjälp. Och den kommer fram. Och de gör inte bara medicinska insatser utan även infrastruktur, logistik m.m.

www.lakareutangranser.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0