Kalashelg

Vaknade på lördagsmorgonen full av energi och kalaskänsla!
Förberedde och laddade, provsmakade choklad- och bananvåfflor till en andra frukost och gick ut i den bästa vinterdagen på länge och spelade hockey. Äntligen helt frisk, äntligen inte svinkallt, äntligen sol.... strålande förutsättningar helt enkelt!
Mitt tvåmannalag Dangerous White var inte riktigt i form men en härlig stund på isen blev det ändå och sedan hem och börja hacka upp 7 sorters frukt.
Moster anlände strax innan för att hjälpa till och även mamma blev anställd som gräddare och jag fixade och donade med resten. Kom 13 personer ur släkten och fick årets första, efterlängtade, tulpaner. Och inte en tulpan, inte en bukett, utan fyra!!! Vilket vårtecken!
Var är min Ittala-vas när jag behöver den? Det är inte ofta man har tulpaner nog att fylla den.
Fick en tallrik till min sparade servis och kom därmed ihåg den och insåg under kalaset då gästerna fick äta våfflor med sked och silverknivar och på alla tallrikar jag hade. Den ska hit. Senare på söndagen var mamma här med min ärvda bestickuppsättning också och plockade med sig Mackes grejer som ska ner i ett flyttlass.

Men den lite bristfälliga dukningen spelade ingen roll, vilket kalas det blev! Alla rymdes, alla trivdes, Pårrtiss klarade alla vinterjackor i hallen och det var en bra eftermiddag helt enkelt, tack alla som kom!

Var uppskattat med våfflor och frukt såhär efter helgerna och vi har bestämt köra samma koncept med hopslaget våffelkalas nästa år också.

Fick a piece of cake i present också så det blir nog kanske nåt tillägg på nåt mumsigt i kakväg nästa gång.
Dessutom ett urgulligt teakbord fick jag!
Och äntligen fick Lisa sin fina skolplansch med insekter/fjärilar som stått här hemma. Hoppas den får en ärofylld plats någonstans eller kan täcka något fult tapethål.

Var en sväng på stan på söndag och handlade mina första lågenergilampor och fikade på schmäck och läste city-tidningen och fick en dos välbehövlig kulturkänsla.

Telefonkonferens på kvällen om hur man utökar kundkretsen, bokar fler hudvårdsklasser och nya utmaningar och produktinfo. Nu är jag laddad för vårens jobb på den fronten också!

Ser just på nyheterna om tragedin med Togos fotbollslandslag då landslagsbussen besköts på väg till afrikanska mästerskapen. 3 döda och 9 skadade, varav ett antal spelare ur laget.
Det är tyvärr beskjutningar på bussar dagligen och folk dödas i onödan men det går inte komma ifrån att DET ÄR INTE VAD IDROTT HANDLAR OM!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Halloj!

Det gick bra för Sanna också och som du tycks ha hört så fick jag bara några få fel :)

Haha, det ligger något i det där om alla förlusterna, men Robert tror mig inte riktigt! Dock så vet jag där emot att den fina skolplanschen inte bara pryder min blogg, utan även lyser upp mitt kök! Tack så jätte, jätte mycket!!

Och angående ditt sms, E tyckte sig inte ha råd så här just efter jul och S har tenta på fredag. Men tjejerna hänger gärna på någon annan gång- när jag har permis :)

Nu ska jag vara social med Robert ;) Kram!

2010-01-12 @ 18:48:39
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0