Fjällmarschen

check!

16 km motionsklass. Mål: komma i mål.

Fick världens bästa hejjaramsa som man kan höra om man tittar på filmen på Ammarnäs IFs hemsida:
http://ammarnas.hemsida24.se/
och kutade/joggade/gick sen hela vägen och kom i mål på strax under 2,5 h vilket var helt ok!
Hade som realistiskt mål att det förmodligen skulle ta minst två timmar men helst inte mer än 2 och en halv.

finns resultat också på ammarnäs ifs hemsida.
Kom fyra hur man än räknar. förutom om man räknar som otto och tristan då kom jag etta.
Fjärde tjej på sträckan oavsett klass, och fjärde i motionsklassen där det annars bara var herrar (3st).

Fler deltagare i år och nästa år har vår käre morbror löparen anmält alla moffes barnbarn redan nu vilket gick ut i hela högtalaranläggningen så vi får svårt att dra oss ur. Åtminstone inte allihopa.
Men kul var det och jag tänker springa nästa år! Förhoppningsvis klarar jag långa sträckan på 26 km och får springa den fina biten uppe på kalfjället. Det må va fint men det är trots allt en mil så man tänker sig för innan man ger sig ut på den efter att ha tagit sig uppför slalombacken och sen uppför resten av fjället. Men nu har jag testat terrängen iallafall.

Igår, dagen efter fjällmarschen, var det dags för årets prestigelopp: Ottossonracet.
Ungefär samma startfält och upplägg som i fjol men vi fick en ny segrare när Jonas Norb kunde spurta förbi Jonsénarna som hade alla möjliga krämpor.
Arrangörerna hade gjort en fantastisk vandringstrofé som blir vinterns morot för att ligga i hårdträning.
Blir ett vandrande arrangemang och nästa år är det då Jonséns tur, vi misstänker att nån försökte göra det lätt för sig och helt enkelt bara anmäla hela skocken till fjällmarschen...

Eftersom jag hade ett ganska maffigt lopp i benen (hela kroppen vill jag lova) så bytte jag klass för att inte behöva kämpa om spurtstriden. Jag och Tim joggade och sov (en uppgift var) hela vägen från Talludden till momme och tog hem förstaplatsen i Team Barnvagnsklassen och en totalt 7e plats. Hur snäll lagkompis får man ha?

i övrigt är arbetsveckan avklarad med massa skogsröjning och före och efter det en totalt tredagarsloppis som resulterat i boa-tömningar lika jeräla som lillprinsessans broms- och myggbett.

Hemma i Umeå igen, smutstvätt och loppisfynd att packa upp. En minipizza och apelsinjuice från bubblan och lite internetsurfande. Det var skönt i fjällen och det är skönt vara tillbaka.

Om två veckor är det hjuldagen, då är det Ammarnäs-Sorsele på hjul. ej motordrivet.
Jag är taggad. Bodypump imorgonbitti, som jag har längtat!

(jag som skulle övergå till hälso/hudvårdsblogg eller arkitektur/byggnad/konst/renoveringsblogg men det börjar ju spåra ur till en träningsdito)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0