Jordbävning i QINGhai

Studsade upp ur sängen imorse när jag hörde på radion för att titta på internet men det var alltså i Qinghaiprovinsen och inte i Shanghai... som tur var.

Nu bär det snart av. Tvättade, städade och "packade" igår. Har börjat läsa kurslitteraturen.
Till min förvåning upptäcker jag hur hemtamt, roligt och intressant det är att läsa vetenskapliga artiklar.
När genomgick jag denna personliga metamorfos?

Börjar därmed nästan se fram emot exjobbet då det blir att plöja lite litteratur och artiklar igen.
Hinner inte så mycket sånt när man jobbar, det är inte direkt det våra kunder frågar efter. Och jag orkar inte på kvällarna. En vacker dag kanske, när jag inte läser spanska eller jobbar extra på kvällarna så skulle jag ha lite tid då och då. Det är nog så de riktigt duktiga gör. Men jag har inte tid.

Nu syns iallafall ljuset i tunneln, strax denna kurs där jag faktiskt minst lika mycket ser fram emot kursen som själva shanghai och sedan världsutställningen, vilken inspiration!
Tillbaka och avsluta spanskan och det blir närmare och närmare sommaren, förhoppningsvis starta upp exjobbsskrivandet och vips, kan man bada i Obbola igen.

Ikväll gympa med prinsessan. Som jag har längtat.

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Vad tycker DU om killar som bloggar? Skulle vara tacksam om du kommenterade ditt svar på min blogg, vill gärna veta det då jag är en kille som bloggar om det jag pluggar till, d.v.s sjuksköterska :).



Tack ifall du svara! ;)

2010-04-14 @ 08:03:00
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: sara

hoppas du får en fin dag. :)



kram

2010-04-14 @ 08:15:58
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0