Vars tar alla pengar vägen?

Igår var jag på möte om att starta eget så jag ska kunna bokföra rätt, betala rätt skatt etc.
Ganska krångligt och även om det är nåt som vem som helst kan klara av och jag faktiskt tycker sånt är ganska kul så var det så att jag kände mig glad att jag inte valt en karriär inom extern- och internredovisning.

Så tittar man på nyheterna, nu har LETTLAND gått i konkurs också. Först var det Island, nu Lettland. Jag visste inte ens att ett land kunde gå i konkurs.

Och i USA minskar jobben allt mer och krisen fortgår, börsen rasade med det Lettiska beskedet och jag bara undrar VARS tar alla pengar vägen??!? Det måste ju vara plus/minus, någonstans måste det ju gå plus??
Även om jag känner till att aktier handlar om förväntade värden etc. men ändå?!

Samtidigt har Microsoft köpt 1,6 % av Facebook (!!) för 400000 miljoner dollar.... VA?!?!?
Så några har ju pengar iallafall. Kan man flytta till Microsoft?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0