Öland i mitt hjärta

Snart har juni också gått och jag växlar mellan känslan av att sommaren är slut och snart börjar.
Hemkommen efter en underbar semester på Öland med familjen Jonsén och levt på god mat, jordgubbar, vuxendricka, kaffe, glass, morgondopp naken i havet, spontana utflykter och varma människor.
Nu vill jag flytta dit... eller dit igen. En sommarkurs i smide kanske. Som vanligt tusen idéer.

Var igår på middag som sommaravslutning med andra konsulter här i stan, de som uppfostrat mit. Skulle göra en plansch för självutveckling med MKs tre prioriteringar (i ordning) Min själ - familjen - karriären
min blev snabbt klar och jättetydlig:
- Stillhet
- En stor gård där alla ryms, allt mitt och allas som vill (heter det allas som vill?! kan sånt på spanska men inte mitt modersmål)
- En harmonisk balans

Så för att komma lite till ro och eftersom jag stormtrivdes på Öland gick jag upp i klassiskt Ölandsmanér strax innan sju imorse och kokade kaffe och  har sen suttit med morgontidningens seriedeckare, korsord och annat i hammocken på baksidan och bara bestämt att det här blir en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Den ön är i mitt hjärta också =)

Ses snart när du kommer upp till Ammarnäs, där råder stillheten (om du går upp så tidigt som sju)

kram

2009-06-30 @ 20:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0