Nu hålls det tummar!

Det är godkänt tillbaka till framtiden som gäller.

Själv sitter jag och korrläser en rapport om ciklider, sånna som Hans-Jörgen på Saltön är expert på. Från att ha trott att de är renodlade akvariefiskar till att kunna allt om deras uppkomst och hotbild i Victoriasjön anser jag mig också numera som en expert på ciklider. Jag måste säga att det har tagit mig lång tid och mycket resande för att inse att akvariefiskarna faktiskt kommer någonstans ifrån. Hur har det kunnat undgå att reflektera sig genom min knopp? Vem får för sig att fånga dem därute där de är så fina för att skicka dem till akvarieliv i generationer framåt? Och vem köper? (Jag)

En sväng på stan i det strilande lilla fisregnet som envisas med att hålla i sig och sen blir det turné upp till Luleå och avslutningsfestivalen där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0