Bojkott julhets

Nu när alla andra julstressar så tänkte jag göra tvärtom. Eller det känns tvärtom snarare.
Precis när det är som mest att göra kan jag inte ens komma på saker som måste göras. Brukar annars ha en lång lista som konstant fylls på.
Kan vara så att den har blivit så lång att det mesta bortprioriterats eftersom det ändå aldrig görs och jag överlever ändå. Blir lite pyssel i juldagarna och ska ut en sväng på stan idag men jag väntar tills det blivit mörkt tror jag.

Sett Arkitekthögskolan i veckan, det blir nice. Kanske blir två påbyggnadsår där en vacker dag. Man vet ju aldrig. Jag har det alldeles för bra på jobbet just nu, men det kan ju ändras.

Lämnade in tre spanskauppgifter av fyra igårkväll och har sedan läst lite idag för första gången på länge och njuter av det. Hade inte tänkt kliva upp alls om det inte var för att jag fick oväntat besök av pizzasugna föräldrar.

Ska göra bort några sista grejer med företaget inför jul och sen ta julledigt från det och ta svängen på stan och sen krypa upp i soffan och läsa allt jag kommer över igen.

Det är en brokig blandning av spansksa klassiska verk, biografier på engelska och spanska med Tommy Lee och Che Guevara samt hälsokosttidningar och en reklamtidning från svenska kyrkan. Det gäller att hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0