Jag har det så bra

Jag har det så otroligt bra här, jag gör roliga saker hela tiden! Har kommit på vilken tur jag har som kommit på det nu och inte bara efteråt eller då jag har tråkigt. Jag sover i Josses kök och vaknar varje morgon först när hennes sambo skramlar förbi och då får jag somna om, sen vaknar jag igen av att hon kommer in i köket och gör kaffe. Underbart!
Pluggar med henne och jag har nog inte varit så effektiv sen franco dog.
Igår var vi och firade en av hennes läkarstudentkompisar på en indisk resturang och åt jättegott och fick träffa hennes pluggkompisar som hon umgås med. Jättekul!
Har för andra gången på en vecka imponerat på en skåning när jag sagt att jag skulle vilja flytta till malmö. Man ska aldrig säga aldrig och inte heller bestämma nåt, men om jag måste välja en stad att flytta till (och umeå är inte inräknat eftersom det är hemstad och får andra värderingar) så skulle jag definitivt ta malmö. Och så har det varit i flera år när jag tänker efter.
Men nu är jag i Linköping och det är också en mysig stad, inget riktigt grepp om skillnaden i storlek jämfört med umeå eller så, men det känns ganska lika.
Var igår och fikade i en gammal kyrka som stadsmissionen gjort om till café. Vilken underbar idé! Varför gör inte fler så? Kyrkorna säljs ju ut och nånstans kan man väl tycka att de har en slags inneboende heder och inte bör behöva bli omgjorda till nattklubbar eller bordeller men ett café för välgörande ändamål, kan man komma på nåt bättre? Det och hostel, är mina förslag. Det var iallafall jättemysig stämning där och vi satt kvar länge och pluggade också.

Var på bio i förrgår också med Erika och såg woody allens nya film "Vicky Christina Barcelona" och när den lite abrupt tog slut trodde jag för en sekund att jag var i Barcelona eftersom jag inte kände igen mej i biosalongen, det var Erika brevid... ja, lite ledsamt att upptäcka att så inte var fallet eftersom jag längtar tillbaka ganska mycket, men jag var åtminstone i Linköping MED erika! och josse!
Det är ju som bekant inte alltid så mycket att åka tillbaka till ändå, man får minnas det som varit och längta tillbaka till tiden men det går ju inte göra något åt. Så liksom leva i nuet och se till att det blir nåt att längta tillbaka till.
Hm..... jag har inte ätit några magiska svampar idag, jag är bara ovanligt livsnjutande.
Hoppas det kan sprida sej lite till någon fler som kanske trodde att det här var en tråkig dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny Berggren

Kul att du mår great, det gör jag med :) Linköpingstips: Ta en tur till gamla Linköping.. en leksaksbod, chokladbod med härlig och billig cloettachoklad och en häftig träkonstaffär finns bland annat där.. :)

Kram!

2008-10-29 @ 16:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0