Vinden har vänt

Min tur har vänt, och peppar peppar, så håller den förhoppningsvis i sig till slutproven också. Det var falskt alarm om projektet, nånting var fel och de hade på nåt sätt skrivit in alla som noll först men nu är det borttaget. Fast de har inte rättat varken prov nr.2 eller projektet än heller så det är inte säkert det är superbra för det men jag hoppas och tror det är mer än noll.

Gjorde ett engelskaprov idag och fick känna mig duktig. Starka flashbacks till högskoleprovet då det var indelat i 45min-pass med skrivning, läsförståelse, ord.... Detta är för att få "gratispoäng" och inte behöva klara lika många ämnen i "riktiga" skolan. Dock är de långt ifrån gratis, de är enbart gratis i form av pluggtid då jag inte behövde anstränga mig alls för att nå den högsta nivån av engelska. Däremot kostar de skjortan då man först måste betala till språkskolan och sedan till universitetet för att få registrera poängen.
Men allt är ju för att få behålla stipendiet så det är bara att betala för annars skulle jag behöva betala tillbaka mycket mer. Känns lite orättvist att LTU är de enda som kräver att man ska klara ALLA poäng för en hel termin. För skolan härs del gäller att man måste registrera sej på 15 hp, men de flesta har inga krav på hur mycket poäng de ska klara för stipendiets skull.

Men jag har en annan rolig sak att skriva om, jag har vunnit en resa till Ibiza!
Min lärare i design jobbar på SEAT och han sa åt oss att skriva upp oss på deras hemsida och vara med i en tävling om en resa till release-partyt för SEAT Ibiza 08, och gissa vem som vann? Nej, inte Hanna Nordström den här gången utan JAG!!! =)
Trodde först det var spam eller något kontofifflande men det var sant och efter att de har bekräftat det flera gånger, vi skickat in passkopior etc. så vågar jag äntligen tro på det. Så nästa helg åker jag och Erika till Ibiza med flyg och går på invigning av SEAT Ibiza 08, får provköra, gå på en av världens mest berömda nattklubbar, bo på 5-stjärnigt hotell och sedan flyga tillbaka dagen efter. GRATIS!!
Jag undrar vad man ska ha på sej?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis!!
Du kommer att få superskoj på Ibitza! Och vad bra att det bara var ett misstag med provrättningen!
Ha det bäst!, KRAM

2008-05-25 @ 02:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0