tomt

Nu är tillslut vardagen återigen ett faktum. En efter en har alla besök varit här och åkt, och igår åkte den sista, Calle. Han har varit här nästan tre veckor, kom ju samtidigt som familjen och har nästan börjat kännas som han faktiskt också bor här. Och sedan har klassen också varit här och Linda har också bott hos mig och nu är det verkligen tomt! Det jobbigaste är när man inte vet när man kommer ses igen, så det är en stor skillnad nu jämfört när jag åkte från Luleå för då kunde alla säga "vi ses snart då vi kommer och hälsar på dig i Barcelona!"
Men nu då?
Det är bara att tänka på hur underbart det varit att ha alla här, helt otroligt hur många som kunde och ville komma och hälsa på!
Johanna (gammal lägenhetskompis första året i Luleå) och hennes pojkvän Niklas
Josse och Maria (mina bästisar från gymnasiet; Josse & jag i England, bodde hos Maria en sommar i Oslo och vi alla på tågluff maj 2005)
Familjen + kusin Lars och lillebrors flickvän Linn
Calle
Klassen = 43 elever och 2 lärare (+ mej och Calle)
Det är 55 personer från Sverige som kommit hit under min vistelse! Försök slå det om ni kan!
Även om klassen inte kom enbart för mig, så är det 10 personer som kommit till mig, så jag kan inte klaga precis!

Även om det är så tråkigt att jag har ont i magen så är det också på ett sätt skönt med vardag igen, och efter denna lilla semester och avbrott från skolan, sol och sightseeing med familj och arkitektkurs så känner jag mej motiverad att ta tag i skolan och "göra nåt vettigt" igen!
Ser även fram emot att göra de sista sevärdheterna och utflykterna som jag vill eftersom jag nu inte har någon/något att "spara" det till.

På söndag kommer Adriana hem igen också så då får jag lite sällskap igen.
Nu är det dags att göra slag i saken och skriva lite skoljobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0