Regnet har upphört

Imorse vaknade jag och trodde att någon hett på taklampan och först hoppades jag att det var Calle som fortfarande va kvar här och sen funderade jag ifall Adriana redan kommit hem. Men det var solen.
Den har lyst med sin frånvaro i tre dagar i sträck och regnet har öst ner så förutom en sväng till bion i fredags har jag inte varit utanför lägenheten. Har ätit upp all mat vi har i skafferierna (och nu är det söndag och imorgon röd dag, ingen vet varför men affärerna är stängda, hur ska det gå?!) skrivit att göra lista och gjort den, läst och lyssnat på ljudböcker etc.

Tillråga på allt så blåser det idag också, hade varit perfekt kite-väder! Men jag har superont i huvudet av min långdragna förkylning och lappen med numret till surfklubben är borta så jag kan inte ringa och fråga om vindstyrka och riktning. Har istället surfat runt på olika bloggar och läste en av mina favoriter, en tjej som bor på Tenerifa och driver ett kite-camp, som körde som tips att gå upp på taket och kolla på havet och dra upp t-shirten och känna med magen. Sagt och gjort, behövde ändå hänga tvätt, och som tur var blåser det för mycket för mej idag. Jag hade, beroende på vindriktning, hamnat på stranden direkt eller efter ett tag på Mallorca.

Måste ta mig ut en sväng dock så jag ska gå och titta nere i hamnen för jag ser att det kommit in ett nytt skepp med 5 jättestora master!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0