Måndag igen

Har inte skrivit på ett tag nu, har tänkt det men haft massa "borden och måsten" och inte tagit mej tid... Men nu sitter jag här och väntar på en ugnspannkaka som aldrig blir färdig i vår lilla franska ugn/brödrost så jag har tid.

Haft en väldigt lugn helg, i fredags funderade jag på ifall jag skulle hänga på några kompisar ut men när mina närmaste kompisar antingen va hemma i sverige eller hade föräldrar på besök så insåg jag till slut att jag mest längtade efter att sova så sagt och gjort, det blev en hemmakväll. Det som är bra och ibland dåligt här är mina fredagar då jag inte har lektion. Det är ju helt grymt egentligen, men det händer att jag inte gör nåt alls på fredagar och då blir det inte lika skönt att ha en hemmakväll, blir inget "trött efter veckan" och man känner att man borde göra något och det är trist när man inte kommer på något då.

Fick just besked att jag klarat den högsta nivån på engelskaprovet, ganska precis. Då blir det lite dyrare men fler poäng att tillgodoräkna!
Rolig kommentar från Adriana vilket speglar hennes inställning rätt ofta, när jag kom hem och hon frågade hur provet var och jag svarade superlätt så sa hon: "Åh nej, tror du att du hade pluggat för mycket?!"

Dags för lite kaffe nu och sen ut och köpa en ryggsäck. Nu får det vara slut på axelväskorna, får för ont i ryggen. Har upptäckt nu att min rygg återigen (alt. fortfarande) är alldeles sne. Nyckelbenen sitter varken på samma höjd eller sticker ut lika mycket.

En annan sak jag reflekterat över är människans minne. Idag hände det nämligen igen. Jag gick till affären och tänkte "vad var det nu jag behövde" och kom återigen hem med det jag INTE behövde.
Jag är säker på att detta går att bevisa, om det inte redan finns forskningsrapporter om det.
Teorin är: Om man går för att handla utan lapp så köper man inte det man INTE såg i skåpet, utan det man såg eller köpte senast. Med andra ord man köper INTE det man behöver utan det man INTE behöver.

Jag t.ex. har två paket socker nu, och vad använder man socker till? Vi har ju bara en skit-ugn som inte går att baka i så det går ytterst lite socker här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0