Flyga drake

Har börjat läsa "Flyga drake" av Khaled Hosseini, en bok som precis kommit på bio och som många säger är den bästa bok de läst. Calle fick den på St. Jordi (ja, p.g.a. den till honom passande titeln) och vi har suttit på stranden och läst högt ur den.
Nu när han åkt tog han såklart med sig sin bok och jag har insett att jag har abstinens och går och funderar på hur det ska gå för Amir och Hassan och kan inte vänta till sommaren eller Sverige för att låna den, och vill inte se den på bio innan jag läst klart den heller för som vanligt tror jag inte att filmen är lika bra som boken.

Hittade den precis på ljudbok och är överlycklig! Dessutom är uppläsaren Krister Henriksson (Wallander i de nya filmerna)
Fick inga klagomål av Calle men insåg precis att jag nog har en bit kvar att träna på högläsning. Är nog knappast en slump att det är skådespelare som är uppläsare.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag lovar, den boken är jätte bra! Har själv läst den nyligen och har precis publicerat ett blogginlägg på min blogg med precis samma rubrik. Så gissa om jag blir förvånad när jag går in på din blogg och ser att du också har ett! :) sköt om dig!
STORA KRAMAR

2008-05-12 @ 19:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0