En bio-överraskning

Det finns inte mycket att hitta på i Barcelona när regnet öser ner, speciellt inte om man inte äger varken paraply (para-agua!) eller regnkläder eftersom jag vägrar acceptera något annat än evig sol här. Det slutade därför med bio i fredags, och vi tog första bästa som någon orkade kolla upp att den var på orginalspråk, fått någorlunda recensioner samt vilken biograf och tid den gick på. Det blev "cashback". Och den var jättebra! Otroligt kul på ett mysigt sätt om kärlek och kompisar och drömmar i livet. Inte konstigt att jag sympatiserade lite extra när drömmarna hos huvudpersonerna var att bli konstnär samt lära sig spanska och resa till sydamerika!

Absolut sevärd.

Igår såg jag "ahora o nunca" vilket betyder nu eller aldrig, men jag tror den heter "Bucket list" på engelska och kanske något liknande på svenska. Det är hursomhelst Morgan Freeman och Jack Nicholson som utan att känna varann sen tidigare delar sjukhusrum och får veta att de båda bara har ca ett halvår kvar att leva. De bestämmer sig då för att göra alla saker de aldrig gjort tidigare - nu eller aldrig.
Sensmoralen handlar väl som gissat inte om att man ska åka och se pyramiderna och sånt utan snarare uppskatta lyckan i livet, familjen, att komma hem, att ha ett hem etc.
Väldigt känslosam, förutsägbar och mysig för stunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0