Emma

Var på ett uteställe igår som var riktigt "posht" (som alla spanjorer skulle göra, stryka framåt med pekfingret under hakan å sätta näsan i vädret) men det var kul för det var avslutningsfesten för de som går ut från min skola, ETSEIB. De hade haft middag och allt men vi anslöt bara till klubben. Kom dit i lagom tid för att det skulle vara i full gång och de spelade riktigt roliga gamla godingar som "I'm a barbie girl", inte visste man att sånt fortfarande var populärt i spanien! =)

Kom fram ungefär tusen spanjorer som vanligt och ville prata med allt som såg blont ut och jag har insett att min vanliga krog-pseudonym Josefin är alldeles för svårt för dem att uttala så jag har fått introducera ett nytt alter-ego: Emma.
Nu är det inte så att jag alltid ljuger för alla utan jag säger såklart mitt riktiga namn när jag träffar folk i skolan, kompisars kompisar etc.
Men när någon uppenbarligen bara vill prata med mig för att jag är blond eller har en blond kompis, och dessutom vill visa sig på styva linan och prata sketen engelska, ja då är det Emma de får prata med.

Det regnar idag och jag antar att det är bra för den här eviga vattenbristen som tydligen pågått i flera år men nu är extremt hotande. Om det inte regnar tillräckligt kommer Barcelona om några månader kanske måsta införa vattenrestriktioner och man får bara ha vatten vissa dagar i veckan!
Kan inte säga "hoppas jag hinner hem till Sverige" för jag ska ju på praktik i Jordanien och där är det officiell vattenbrist sedan länge tillbaka så där får man ändå inte bada badkar och kan ändå inte dricka vattnet i kranen alls.

Har fått veta varför flaggorna varit på halvstång, en före detta politiker, regeringschef, som var väldigt viktig för att skapa demokrati efter Francos Fall

"Regeringschefen mellan 1981 och 1982 Leopoldo Calvo-Sotelo avled 3 maj vid 82 års ålder. Det är första gången sedan Franco som en tidigare spansk regeringschef avlider och regeringen har utlyst tre dagars landssorg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0