Späckat avskedsschema

Hej alla som läser!
Ja, nu var det längesen jag skrev igen men det är helt enkelt för att det är för mkt att göra här och för bra väder ute. Det är så varmt så det går inte va hemma, jag har tagit en dag denna veckan för att städa till lite, åka till skolan och försöka prata med lärare (misslyckat, de tyckte nog inte heller det va en bra dag för att åka till skolan/jobbet) och sedan strosa omkring och bara njuta av att vara i barcelona och fota lite och så... Resten av dagarna: playan.
Nu är det rätt varmt så vi har fått hyra parasoll på stranden för att inte brinna upp. Och jag har (peppar peppar) inte bränt mig hittills! Jag har blivit förvånansvärt brun och icke-bränd. Jag hoppas att jag på nåt sätt ömsat till vuxenskinn och att denna trend håller i sig!
Spanjackerna bränner sig ju också men de tycker ändå inte att det är samma sak för "jag bränner mej lätt i början men sen blir jag skitbrun, skitfort!" Det är folkets slogan, ALLA säger det.
Och är man som utlänning lite röd av sol, smink, finne, nåt man druckit, VÄRME etc..... "Har du varit på playan?? Du ser röd ut! Du ser bränd ut!"
Men, solen är jättestark här så det gäller att vara försiktig och mot allt snack så är jag imponerad av spanjorerna för här smörjs det ordentligt med solkräm på alla och alla har parasoll på stranden.
Otroligt skönt att slippa "passa på, det är ju bara den här veckan"-sola på charter! =)

Kommer hem den 3 juli på morgonen supertidigt med nattbussen från arlanda och sedan en helg hemma i umeå och sedan en vecka i ammarnäs ca 6-11 juli och sedan några dagar fram till den 18 juli då jag åker till jordanien.
Börjar bli lite nervös för det nu, önskar jag kunde få nåt välkomstmejl eller så, hittills endast fått de administrativa papperen. Men det blir säkert bra. Nu playa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0