Kaffepaus

Har äntligen gjort mig en riktig värstingkaffe. Vår bryggare (som är en moka-bryggare man har på spisen, silvrig timglasformad) har varit trasig, packningsgummit var gammalt och gick sönder och det har varit en veckas händelser för att få det fixat, och till slut har jag gjort det själv. Gick bara fint, passade direkt, kostade ingenting nästan. (typ 5 kr)

Men om någon annan någongång har ett liknande problem vill jag dela med mig av följande tips:
1. Släng inte orginalet innan du fixat ett nytt
a) mät det gamla och ta med måtten till affären (är vad JW d.ä. skulle ha gjort)
b) ta med det gamla till affären och kolla där eller fråga (JW d.y.)

2. När du väl köpt ett nytt och ska montera det, se till att sätt det rätt väg
a) Om det inte fungerar, tryck inte så det fastnar och inte går att få ut. Om man har köpt rätt behöver man inte bruka våld.

3. Om det ändå inte passar, klipp inte sönder det. Framförallt när det gäller packningar så är det tänkt att de ska sluta JÄTTEtätt. (Men ja, om man tryckt fast ett med våld som man sen inte får ut så kanske man väljer att klippa i nästa...)

Men jag kan GARANTERA att om man köper rätt del så behöver man varken modifiera den själv eller bruka våld. Isåfall har man köpt fel.

Jag har nog inte ärvt alla min pappas talanger på detta och gjort mina misstag i mina dar men de blir färre och färre och den här gången var det faktiskt jag som agerade förälder/lärare/tålmodig/dagisfröken när det ena gummit efter det andra gick åt skogen.... Så gissa om det var ett gott kaffe jag dricker nu! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0