Joan Joan

Idag har jag haft det tredje solidworksprovet och mitt slutprov i engelska. Engelskan gick som väntat bra, och jag orkade inte ens sitta tiden ut efter att ha gjort klart det efter en timme. (Man fick sitta två, det är inte särskilt långa prov här alltså)

Solidworks var då som vanligt ganska svårt men jag satte mej brevid han som brukar hjälpa mej annars ibland och som jag har mejlat och frågat. Det visade sig dock att han hade klarat projektet, och hette inte det efternamnet som stod på listan. Jaha, tänkte jag, de har ju ändå två efternamn.
Sen kom närvarolistan och då såg jag den med sitt namn på underkänt-projekt-listan var den som satt framför mig. Jahapp, tänkte jag.
Tyckte det var lite konstigt att han inte sa något om mejlet han skickat, men han bara försökte hjälpa mej så gott han kunde och viskade lite men faktum var att det gick bättre för mig än för honom denna gången för han hade redan klarat sig och därför inte pluggat så mycket.
När jag kom hem kollade jag mejlen igen och han som mejlat till mej hette verkligen samma som på listan och som han som satt framför mig.... Då gick det upp ett liljeholmens... Det är inte samma kille!!
Jag visste att det fanns två Joan i klassen och när jag skickade ett mejl för längesen skickade jag till båda via intramejlen (och ingen hade sin bild där) och jag bara antog såklart att han som svarade var han jag pratat med i skolan. ( I mejlet skrev jag ungefär, hej jag vet inte vem av er det är jag brukar prata med men....)
Och sen har jag väl tolkat den andras hjälp som en förlängning på mejlen eftersom de båda säger ungefär samma sak!
Jag bara undrar hur konstig mejl-Joan tycker att jag är som inte ens tittar på honom i skolan.... Jag vet inte om jag ska hoppas eller inte att han har räknat ut hur det ligger till med Joan vs. Joan....
Vi har inga fler lektioner iallafall så det behöver inte bli någon mer förvirring, även om jag känner att jag vill be om ursäkt till mejl-Joan för att ha varit så ovetandes ignorant på lektionerna, men hur förklarar man på spanska att man blandat ihop Joan och Joan och trodde att hit och trodde att dit och svarade och frågade och tänkte att, jag antog men om jag hade vetat..... Den nivån har jag inte uppnåt på mitt språk här än.

Jaja, båda Joan är iallafall snälla och nu hoppas vi alla tre att jag klarat mitt prov!

Kommentarer
Postat av: Moster Gun-Britt

Hej
har läst din blogg och njutit av att höra din "röst" Tänker ofta på dig, speciellt när jag gör etiketter och sorterar.
Här är allt "som vanligt", men Agnes bor hos oss några dagar för Stina o Bodil är i Ammarnäs hos Moffe o Momme. De intervjuar dem och har också tagit dem med på biltur till Talludden och när de kom hem igen så tyckte momme att "vi kör lite till, vi kör till Alberts" Hon behöver verkligen få komma ut lite. I morgon, onsdag, åker tage o jag upp med Luna o Agnes. Ha det bra och lycka till med tentorna./G-B

2008-06-03 @ 13:19:39
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0