Glad Midsommar!

Ja, vi firar här också. Vi har ju redan gjort traditionsenlig påsk- och nationaldagsmiddag med sill och potäter så hade det blivit en till idag hade jag ju slagit personligt rekord.. Så dagen spenderades på playan i mitt älskade castelldefels, med sol och bad ända till vinden kom..... och kitearna.... jag VILL SÅ GÄRNA!!!!! men det är förbjudet så kiteskolan har stängt och skulle man bli tagen är det 1000 euro i böter...... TUSEN EURO! Det har jag inte ens ifall jag tömmer alla fickor och säljer både kite och bräda... och jag kan ju inte bara "oj, där är polisen, bäst jag kör längre bort härifrån" utan jag är ju sån nybörjare....
Hursom var det underbart att titta på dem och njuta av sista solstrålarna och sen ta tåget tillbaka mot Barcelona. Sitter i skrivande stund och lyssnar på Juanes, (en colombiansk pop-artist som gör glada låtar med enkla spanska texter) tar ett glas vitt vin och äter paella och ska vidare ut i natten sen.

Glad midsommar Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0