Äntligen sommarlov!

Sådär, nu har jag gjort sista provet. Det får jag nog inget bragdguld för, gick som vanligt åt skogen med att försöka förstå luriga matematiska beskrivningar på katalanska och sen modellera upp det i 3D i ett program på spanska. Men men, jag har gjort en termin utomlands iallafall och sånärsom klarat allt jag tog mig för, och framförallt, det som var mitt enda mål med att komma hit: lärt mig spanska ordentligt. Mycket kvar tills den är där jag vill ha den men en bra bit på väg.

Nu är det San Juan, årets kortaste natt enligt spanjorerna så det är som midsommar men man firar med eldar (som på valborg, de tycker att det är en vårfest här, har som vanligt lite sena tidsuppfattningar)

Läste en kommentar att många i sverige hejjar på ryssland nu för de slog ut oss..... Hallå? Vi förlorade ju mot spanien också? Konstigt resonemang tycker jag... Och ryssland har väl redan vunnit hockey-VM och Schlagerfestivalen så det kanske får räcka för i år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0