Sista bloggen från Barcelona

Så, då sitter jag här med min sista eftermiddagskaffe och bloggar en sista gång härifrån Barcelona. Det har varit så underbart. Rätt så jobbigt ofta, och när man inte har någon familj eller gamla vänner här får man ju nya och som också ibland haft det jobbigt, så hur otroligt det än kan låta så känns det på något sätt som vi "klarat av det" nu. "Gjort bort det".
Men jag har haft grymt kul! Är nog inte förrän efter man kommit hem man börjar få perspektiv på det.
Dock har jag gott om tid att tänka imorgon, resan tar ju nästan ett dygn med nattbussen till Umeå från Arlanda.
Erika ska hjälpa mig till flygplatsen för jag har en ryggsäck full med böcker mer än när jag kom, och det var jobbigt redan då.
Vi var i Sitges idag, semester och gay-by 45 min härifrån med tåg. Superfint! En kompis som ska stanna över sommaren har flyttat dit så vi åkte och passade på att träffa henne lite också och säga hejdå tills vi kanske ses på en liten preliminärplanerad reunion i helsingfors i höst.
Ikväll blir det middag med Adriana och sen bara lite barhäng med de gamla gänget. Tråkigt men bara att se fram emot att komma hem också!

Adeu Barcelona!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0