Hemma i Umeå

Sådär, nu är jag hemma igen och det känns helt plötsligt mycket mer avlägset att blogga.
Dock är det ju långtifrån alla jag träffat här ännu som kanske läser bloggen, och så är det ganska skönt att skriva av mig för min egen skull också.
Köpte en dagbok i Barcelona (två faktiskt men lessnade på projektet med att skriva den första på spanska) men faktum är att det går så otroligt mycket fortare att skriva med tangentbord...

Kom hit i torsdags och blev hämtad av pappa på bussen. Frukost med mamma och pappa och sen en liten lur innan jag spenderade resten av dagen med mina älskade små trollungar några gator bort. Vi spelade fotboll på gården, åt våfflor och gungade. På kvällen kom hela familjen och GB och Tage och Farmor hit på grillning och lite förrättsplock med lite korv och skinka som Adri skickat med från spanien.
Eftersom jag och Tristan inte kunde skilja oss åt så följde jag med hem till dem och la honom också. Dagen efter åkte de iväg ner till Malmö på semester och ska gå på legoland och vara med kusin Agnes. Hoppas de får riktigt skojjigt! Jag är bara lagom avundsjuk...
Jag hade dock en skön dag igår med ytterligare en våffellunch, denna gången hos GB och Tage. Eftermiddagen på gården och läste lite och sedan åkte vi och tog ett kvällsdopp i Stöcksjö jag och mamma (och pappa på stranden)
Underbart skönt och sen var jag lite väl uppfriskad så jag kröp ner i ett varmt efterlängtat bad och fick sen massage.

Vaknade mör idag och har tupplurat hela dan och är nu ensam hemma för de andra har åkt till stugan. Jag väntar in Macke och hoppas inte gå om Maja som är i A-näs till på måndag bara. Mycket träffande hit och dit. Dock skönt att inte så många är hemma här, för det är minst sagt skönt att gå i nåra dar bara här hemma. Jag bara sover och sover ändå!
Tog mig till sist ner på stan för att köpa en Jordanienbok och lite småsaker men insåg att det visst stängde klockan 3 på lördagar i Juli så jag fick cykla hem igen.

Nu ska jag nog lägga mej i soffan igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0