Trevlig helg igen!

Sa har vinden vant igen, magsjukan gick over, vi har vatten igen och jag har haft en riktigt trevlig helg!
Fredagen var som "sagt" ocksa hemma fran jobbet, och kande mig lite hangig for att vi inte hade nagot vatten. Nar det tog slut i tunnan helt och hallet och inte lagades pa lordagen sa tankte jag att det var kort for helgen, men pa lordagkvall sent sa horde jag det spolade... gissa om jag sov gott! =) Gick upp och tog en laaaaang dusch pa sondagmorgon!

Men innan det spenderades lordagen med Natalie i Sua, en strand soder om dar vi bor, ca en halvtimme. Man hoppar av bussen, gar i fem minuter och sen kommer man till en jattefin lugn strand, bara en bit bort i samma vik som Atacames dar jag var forra helgen. Atacames ar storre, Sua var mycket mindre och helt lugnt. Fick ligga (sa nar som pa tva 13-aringar) helt ifred och lyckades saklart branna oss lite, trots massor med solkram. Men det ar inget att gora at och fick vara vart!
Nar vi kom tillbaka hangde vi med Denis som skulle med sin dotter och grannfamiljen in till centrala esmeraldas till en fin park for barn. Mycket mer an sa ar svart att gora nar man inte vet vars man ska ga i centrum, parkerna ar dar folk ar och som ar "nat att se". Sa vi strosade lite, tog ut pengar, handlade lite fornodenheter pa en "riktig" affar (dar man far ga in sjalv och inte forsoker bestalla genom galler pa spanska) och sen akte vi hem.
Var medbjuden att ga ut men orkade inte och lite orolig att jag inte skulle bli helt frisk om jag tappade all somn eller drack minsta lilla ol.

Sa pa sondagen gick vi INTE till kyrkan for hon som gick ut kom hem for sent (kl. 5, da ar det jobbigt att ga upp till kyrkan kl. 7, men jag tycker det ar lite vekt av foraldrarna) sa jag langduschade och sen skulle vi helt plotsligt aka pa utflykt. Egentligen skulle vi inte det for bilen ar inte registrerad men de hade kommit pa att det var sondag sa da skulle det nog inte vara nagra poliser ute.
Hade bestamt med natalie men efter manga om och men fick hon folja med oss iallafall, vi akte bak i en pickup sa dar fanns det stjarterum!
Akte till min vardmammas kusins hus som var ute i buschen med alla mojliga djur, bl.a. en kalkon spatserandes pa garden. At kycklingsoppa som de slaktade mitt framfor ogonen pa oss. Gick val battre for mig an for vegetarian-natalie =)
Men det var jattemysigt och vi badade i en flod och allt var riktigt idylliskt och lugnt och skont. Paminde valdigt mycket om en dag i talludden dar hela dan mest gar ut pa att laga maten och umgas.
Vi firade internationella kvinnodagen, jag blev faktiskt forvanad att det var sa stort har. Nog for att den ar internationell men de ar sa outbildade har i allmanhet.
Dessutom Juanitos fodelsedag, min "lillebror", men han firades inte direkt och jag behovde inte skammas som inte hade nagon present for det hade inte nan annan heller! Istallet gick han runt till alla vi kvinnor pa morgonen och kindpussade oss och onskade "grattis" pa kvinnodagen!!
Det kallar jag uppfostrad! =) Han ar faktiskt jattesot, jag gillar verkligen att ha en lillebror eftersom jag ar van vid det och han paminner ocksa aven om kusin Lars. En just fylld 17-aring som gillar kora fyrhjuling, langtar efter korkort och faktiskt kor battre an sin pappa (det kanske inte ar nagon likhet Tony!) gillar att branna CD-skivor och titta pa TV =) 
Systrarna ar ocksa battre nu, jag har nog helt enkelt vant mig och nar jag standarden ar overkomlig, och jag ar verkligen inte krasen, sa kanns allting bra igen! 
Det behovdes kanske lite invanjning men det ar nog ocksa sa att det "hander mycket med en sjalv" som en tidigare volontar sa. 

Innan vi akte hem pa lordagkvall akte vi en bit langre in i buschen och badade i vattenfall. Hela familjen tjoade och klattrade, trots att ingen kan simma! Det var inte grunt men anda, jag skulle vilja se mina mostrar klattra pa klippor och duscha i vattenfall! (Vem foljer till brudslojan i sommar?! =))

Missade som tur var kyrkan, for jag var dodstrott och trots att jag inte ar speciellt religios vill jag inte ga till kyrkan halvblot, med bikinin under sa man ser ut som en mjolkkossa med flipflops. 
Juan fick bestamma mat for jag sa att sa gor vi i min familj och sa at vi hamt-mat: kotletter, ris och bonor. Kanske later trist men jag alskar faktiskt maten har! Den ar enkel och god. Senast imorse at jag massor med stekt banan och prinskorv till frulle =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0