Snokare pa rummet

Just nar jag tyckte det var battre med familjen sa kommer jag hem igar och vad hittar jag, nan har varit och anvant mitt smink! Det rader inga tvivel, jag hade borsten i en plastpase och anvande for en farg, och nu var den anvand for rouge och min troja som lag pa en stol under spegeln var tackt av rouge.... Jag ar sa arg sa jag kokar!
Jag hade borjat vanja mig med att de pillar pa allt NAR JAG AR DAR, att vi inte har rinnande vatten sa ofta, att de inte anvander toapapper, aldrig stadar vare sig huset eller toan, lagar mat med kranvatten.... Men att nan gar in i mitt rum nar jag inte ar hemma och anvander mina grejer, det ar for mycket. Jag var sa nara att bara packa mina saker och flytta till nunnorna. Men jag tankte att jag forst ska prata med henne, jag pratade med syrran och mamman och de vet hur arg jag ar och imorse sa mamman att hon pratat med flickan men "hon hade bara gatt in och anvant sminket, inte rort nagot annat... det kan vara latt att kanna fortroende att man far gora sa" eehh..... NEJ! Det ar INTE ok.
Men det kanns dumt att straffa hela familjen for det, det trakiga ar att det var hon jag borjade komma overens med och som fixar gratis utflykter till alla mojliga stallen....

Imorse nar jag kom till jobbet hade de kommit pa att det skulle vara trakigt for mig att jobba i kvinnocentret i tva veckor, eftersom det enda jag kan hjalpa till med ar vika klader. Och ja, jag har inte betalat 18000 for att vika klader.
Sa de vill skicka mig till ett liknande center i Quito, men nu hade de ringt organisationen och eftersom Hakan och hans fru ska fa barn i dagarna sa ville inte frun ha mig i Quito.... man kan undra hur mycket mer jag skulle vara ivagen dar an har, jag forvantade mig support var jag an ar i Ecuador (aven om jag har forstaelse att nagon far barn, men da kunde ju organisationen fixa sa inte hakan behover vara pa galapagos nu och nagon annanstans de forsta 10 dagarna efter fodseln)

Sa det blir kanske ett dagis for fattiga barn har i esmeraldas. Dar jag jobbar nu ar de ju inte fattiga som jag trodde fran borjan, utan det ar ett vanligt dagis, styrt av nunnor.

Sa vi far val se vad som hander, i eftermiddag ska en grupp ungdomar komma (de skulle kommit imorse blev jag tillsagd) sa om de kommer ska de mala och greja och jag ska hjalpa till.

Kommentarer
Postat av: Josse

Ojoj, vilken dramatik! Det verkar lite kämpigt där borta, väldigt tråkigt att det var systern som hade lite potential som var inne och rotade och grejade! Hon menade väl inget illa antar jag, men det är ju verkligen galet stora skillnader mellan de olika kulturerna. Men du får väl försöka trösta dig med att du får uppleva mer grejer hos familjen än om du bor med nunnorna och att du ju inte ska vara där så länge.. Låter som att du sett och gjort en del fantastiska grejer (jag är mkt avis här borta i snöslasket!)!

Har dock just varit i Schweiz för Silkes 30-årsfest....En mkt mkt bra helg var det:)

Stora kramar på dig! Saknar dig massor!

2009-03-04 @ 12:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0