Sista dagen pa jobbet

Hade sista dagen pa jobbet idag, och det kanns som tiden gatt sa fort! Dock gick ju tva veckor bort till stangningen men jag jobbade ju anda sa dessa drygt fyra veckor har sprungit forbi, samtidigt som det kanns som jag varit har i en evighet.
Men man staller ju alltid in sig och det kanns nu riktigt skont och roligt att aka vidare till forst Guayaquil som ar Ecuadors storsta stad (ja faktiskt storre an huvudstaden Quito) och sedan pa sondag till galapagos! =)

Bade skont och trakigt kandes det idag pa jobbet, speciellt eftersom jag antligen fick prata ut med den nunnan som ar ansvarig. Det visade sig att hon visst har koll och inte bara kommer in och styr och staller, att hon jobbat manga ar pa "riktiga" dagis i Europa, att hon tjatat och tjatat och bestallt en massa grejer hit men ingenting hander. Och de far inga pengar nagonstans ifran, allt gar till andra delar av organisationen eller gar upp i rok. Tyvarr.
Det enda som drar in pengar ar kvinnorna som syr skoldressar och andra klader.

De tackade mig verkligen for min tid personalen nar jag sa att det var min sista dag och det kandes saklart skont att veta att man gjort nagon nytta. Onskar dock att jag skulle vara har mer tid, men det gar ju inte med allt och jag ar som sagt glad att aka vidare ocksa. Det ar dock svart att utratta nagot pa 5 veckor speciellt nar man tappar dagar p.g.a karneval, vagproblem, magsjukor m.m.
Trots det kanns det skont att till slut inse och kunna halla med dem i Sverige om det, eftersom jag hittills tyckt att man anda inte far nagon introduktion, att nunnorna inte verkar vilja ha hjalp, allt ar sa sjukt oorganiserat m.m. Men det skulle behovas mer tid om man ska gora nagon nytta. Och dessutom for att hinna komma in i barngruppen och vinna deras respekt och fortroende.

Men nu ar det som det ar och jag glader mig att aka vidare och det ar kul att det ar med Nathalie och till galapagos sa jag inte behover kanna det sa trist att lamna detta. Nu ska jag ga och lyxa till det med manikyr och pedikyr for att fira lite att jag numera har jobbat klart och ska bara ha semester!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej kusinvitamin!

Har just haft högläsning för mormor från din blogg och hon tycker att allt sammans verkar helt fantastikst, något jag håller med henne om! Du har mycket att berätta när du väl kommer hem & vi önskar dig en fortsatt trevlig utlandsvistelse!

Kramar från ett soligt Ammarnäs!

2009-03-27 @ 13:49:01
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0