Lite nytt igen

Igar var en handelserik dag, fran att jag kom till jobbet utan barn och skulle stada och en odla hoppar upp ur papperskorgen det forsta som hander och nar jag drar ut en lada som jag stadade i fredags (och da myllrade det ut hundratals sma kryp som bodde i en knolig pappershog) sa lag en dod kackerlacka dar till att jag pa kvallen blev uppsokt hemma av en nunna som bokstavligen slet i mig for att fa med mig och min hjalp till Quito.
Det rader verkligen olika bud, nunnorna vill skicka mig till Quito eller att jag jobbar pa ett barnhem har i tva veckor och sen hos dem igen for "for dem spelar det ingen roll", svenskarna har pa plats vill att jag ska vara i ett och samma projekt hela tiden for det inte ska bli for hattigt sa byter jag nu blir det dar jag ar, medan svenska organisationen i sverige vill att jag ska ga runt for mitt jobb ar tydligen att utvardera for kommande volontarer och hur vi kan hjalpa till, inte att jobba med barnen.
Sa nu ar det nya tag, men efter att ha sett Natalies rum idag ar jag ganska overtygad att flytta dit nar den lilla ungen som bor dar flyttar ut, formodligen sondag. Sa till veckan. Da har jag gett familjen en chans och tyckt det var trevligt men det vore kul att kunna ga ur duschen pa ett rent golv och ha vatten hela tiden. Och aven kul att hora och se mer av nunnornas liv! Dock bor jag ju inne i centret dar jag jobbar sista veckorna isafall men det far bli sa, det finns TV och DVD dar pa rummet! faktum ar att det inte finns mycket att gora i denna forort till esmeraldas, Ecuadors fattigaste stad, sa lite sallskap ar inte fel. Dock ar familjen trevlig men kanske inte forevigt. Och jag langtar verkligen efter ett rent badrum med dorr.

Men man vet aldrig, imorgon kanske jag ar i Quito!? (nej mamma, det ar bara som jag sager)
Jag stannar har och ska gora mitt basta for att fa det som Prosit. Kanske gar det att ha ett litet utbyte av erfarenheter/stenciler/foton/teckningar etc. Sant jag ska undersoka och med min administrations- och organisationsadra ska det nog inte bli nagra problem. Kanns ratt kul faktiskt for som vanlig froken hade jag ju inte mycket att komma med. Och det beror inte pa mig, det beror pa rutinerna.

Kommentarer
Postat av: mamma

Håll dig till nunnorna,det låter tryggt!

Kram

mamma(såklart)

2009-03-05 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0