Inne i verksamheten

Nu har jag jobbat nagra dagar och har verkligen borjat komma in i verksamheten... kanns kul att se att det ar sa mycket som ar lika trots allt: barnen leker affar med "kom och kop", de bakar sandkakor till mig, det ska matas, handerna ska tvattas innan maten etc.
Froknarna ar verkligen duktiga, speciellt hon som ar den strangaste och ar chef och ansvarig. Massor med vettiga idéer men det saknas en del, framst plats och pengar.
Idag jobbade jag i smabarnsavdelningen med 6 man - 2 ar. Alla med bloja och inget skotbord. Dar sparar man inga ryggar inte. Jag fragade rakt ut och hon bara skakade pa huvudet och sa ungefar "ja det hade ju varit bra".
Och soptunna med lock hade de haft men den bara forstor de ungdomar som tar sig in pa kvallarna...

Allt rullar pa har och jag trivs verkligen, kanns trakigt att det bara ar en vecka kvar nu! Synd att det gick bort tva veckor med stangningen men inget att gora at och det var larorikt att fa komma till Loretto ocksa och de gor verkligen framsteg i engelskan dar! Vi fortsatter att ga dit varannan dag och ha lektion.

Borjar dock se framat nu och ska aka in och betala galapagosflyget nu i eftermiddag om det ar oppet.
Har hittat ett nytt internetcafé ocksa med skype och ett bageri intill sa har sitter jag med lite varma croissanter och dricka och bara njuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0