Fredag!

Sa har veckan gatt med spanskaundervisningen och det ar skont med helg. Ska dock jobba imorgon pa en kvinnodag pa centret dit det kommer att komma 3 gynekologer och utfora undersokningar valdigt billigt (1 dollar)
Natalie ska jobba eftersom hon ar sjukskoterska men jag ska fa hjalpa till och stada, fylla i papper, halla sallskap och sa. Det ska bli kul faktiskt, gor mig inget att jobba pa en lordag, dessutom bara till lunch om det inte visar sig bli kaos eller jattekul. Da kan vi kvittera ut sista dagen istallet och aka i lugn och ro ner till Guayaquil och darifran till Galapagos som nu ar bekraftat! (peppar peppar, det ar ju anda fredag den 13)

Stadade upp pa dagiset idag infor nasta vecka och det uppskattades av nunnan som ar mest ansvarig. Svart fa nagon ordning pa vem som gor vad har och ingen har tid med nanting men jag hade borjat att dra ut grejer ur skapet for att se vad som finns att jobba med och kande att jag maste ju fullfolja det, sa de inte kommer till en okenstorm pa mandag.

Igar blev hela familjen utelasta, verkar forfolja mig med spanska och utlast. Jag skulle kila upp och duscha och far inte upp dorren. Forst kommer lillbrorsan Juani och provar, men funkar inte med varken min nyckel eller hans. Sen storasyster Denise och ingen framgang. Till slut kommer pappan och konstaterar att det ar nat vajsing med sakerhetslaset inifran. Jattebra kvall ocksa, en neger (ursakta uttrycket men de sager sa har och de ar helt overtygade om att det beror pa hudfargen ocksa) hade just tjuvat en grisfot och sprungit ivag sa stamningen var sadar lagom latino-vansinnig...
Till slut kom Juan pa att nar han var liten rymdes han genom gallret som sitter for fonstren sa vi fick in grannens lillpojke som med instruktioner lyckades oppna sakerhetslaset.

Och pa tal om latino-vansinne fick jag mitt andra utbrott á la sydamerika (forsta var nar de gatt in och anvant smink pa mitt rum nar jag inte var hemma) och det var idag nar helt plotsligt pa engelskan en kille sager att "dar ligger en av kattungarna och sover, han ligger i ladan". Da har de stangt in en av de sma sota, svarta kattungarna i en av ladorna i katedern! Helt stangt! Och idag ar det fredag. Nog for att han kanske kunde andas men vem skulle slappt ut honom under helgen nar de laser i skolan om inte barnen kommit ihag att saga det. Da hojde jag rosten rejalt och spanskan holl forvanansvart bra (ar det som mammor som kan lyfta bilar om sitt barn ligger under?) och de fick sig en utskallning som hette duga om vad som kunde hant om han var instangd for lange, inte kunde andas, ingen kom ihag att oppna och att det ar faktiskt ett DJUR!

Sen har jag funderat ocksa mer pa det har med mitt daliga samvete och att har ar ju alla smutsiga, inklusive jag. Men hur vanligt ar det med barn med sex fingrar eller sex tar? Jag har aldrig sett sadant forut, det maste ske ratt manga sma operationer anda i Sverige...
Det ar sant jag dromt mardrommar om att jag tagit av mig fotbollsskorna och haft en dubbelta....

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj,vad jag längtar tills du kommer hem. Man får ju 1000 frågor när man läser om dina upplevelser. så vi har mycket att prata om

Mamma

2009-03-15 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0