Salsa och solbrand

sa har antligen solen tittat fram och efter 2 h utomhus fullt pakladd och 15 i solskyddsfaktor gjorde sig det svenska skinnet paminnt. forvanansvart bra, dar jag faktiskt hade smorjt ordentligt small det till och blev brunt, men sen blev det lite kanter.... ar man pa 2000 m hoj pa ekvatorn sa tar val solen lite mer an pa bettnas....

Traffade en svensk kille och en tysk/irlandsk tjej igar pa spanskan och gick och tog en ol i gringolandia pa nan mexikansk restaurang. Trodde jag missat middan nar jag kom hem men det visade sig att Anita var ute och lille Martín skulle varma min mat i mikron och gjorde 10 sekunder i taget.... efter tre-fyra ganger tyckte jag sa synd om honom och jag forsokte verkligen forklara pa spanska men han sa att det var en speciell mikro.... sa jag sa att det var ok och at kall kottgryta med bonor och ris.

Till lunch igar var det soppa med popcorn i! Man fick en skal brevid och jag holl som bast pa att glufsa i mig dem da jag sag en av ecuadorianskorna som bor har stoppa dem i soppan.... men det var gott!
Och pa morgnarna dricker vi trad-tomats juice, supersmarrigt och forhoppningsvis nyttigt!

Jag borjar gruva mig for esmeraldas, jag har det sa bra har... bra mat, inga insekter, bor pa stor upplyst centralgata etc.

Pa tal om mat ar det super att fa ata hos familj, atminstone har jag haft tur for de andra ar jattekinkiga och ater inte ris, inte brod och lite alla mojliga dieter och fix idéer. Sa resultatet blir jattenyttigt och jag behover aldrig tanka pa att undvika mjolk heller! Och jag ar inte heller nagot problem da de anda inte anvander mjolkprodukter i matlagning.... De har det bara till sitt snabbkaffe, som ar en kopp varm mjolk med nescafé i.

idag pa spanskan hade vi salsakurs och jag maste saga att lite kom jag ihag fran kursen jag gick i Lule... grymt att fa dansa med instruktoren, hon var inte dalig!

Sista natten nu (kanske) med oppet fonster, imorgon ska Anita laga det sa da blir det lite mindre ljud och mindre kallt forhoppningsvis.
I helgen aker jag till Baños med en amerikansk volontar och hennes mamma. Blir kul att se nanting annat och eftersom jag ska pa citytour med min spanskalarare imorgon hoppas jag fatt se ratt mkt av quito ocksa. Battre gora det pa formiddagarna framover. Haft en skon inskolningsvecka med mycket degande, somn, spanskatragglande i lugn takt, internet....

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0