Molnig pluggdag

Jag har tagit en pluggdag idag, for att lasa pa litegrann och gora min spanskalaxa. Har inte haft tid att lasa nanting innan sa jag vet faktiskt inte vars jag skulle ga om jag gick ut, och eftersom det fortfarande ar lite vintermolningt och jag fortfarande ar lite seg sa ska jag med gott samvete vara inne idag.
Det luktar Barcelonarummet i mitt rum har och jag kanner mig sa hemma =) Och anda langt borta, for jag kanner ju ingen och har inte kommit in i staden, och lukten paminner om hur jag kande i borjan i Barca ocksa...
Pa tal om Barca sa har de ett eget lag har som heter typ ED Barcelona och har exakt samma loggo som FC Barca. Det sags att det var Ecuadorianer i Spanien eller spanjacker som kom hit som gillade Barca sa mkt att de startade upp en klubb med samma namn.
Och igar fick jag en broschyr med vad som ar pa gang inom kultur, kurser och sant och dar fanns bade katalansk matlagningsmat och nagon katalansk bok-recension eller liknande.

Mycket paminner faktiskt om spanien (las Barcelona, jag har ju knappt varit nan annanstans i spanien forutom ett dygn i valencia, ett dygn pa ibiza och tva charterresor pa mallis)

Har traffat organisatoren Hakan ocksa, som kom hit som backpacker och traffade sin fru, akte hem och salde sitt liv i Sverige och nu jobbar med projekten och finns till hands for oss.
En svensk kille gar pa spanskaskolan denna veckan ut och nasta vecka kommer en svensk tjej. Jag langtar att ha nagon att utforska staden med sa det blir grymt att fa sallskap. De jag bor med ar trevliga men de har ju sin vardag med universitetet och det ar inte mycket kvallsliv har. Det finns ju saklart men man ska veta vars man ska ga och det ar ju inte ett dugg roligt sjalv. Jag har ingenting emot att besoka museum sjalv eller ga ut och ata (om det inte vore for att jag far stekta bananer och ris varje dag hemma inkluderat) men att ga ut sent pa kvallen sjalv har jag ingen lust med. Inte ens Ecuadorianerna gor det sa varfor skulle jag. Och pa ett satt ar det ratt skont, jag har haft mkt i skolan, det ar en laaaang resa, aven om jag har rest mycket ar allting nytt sa jag tycker det ar skont att bara vara lite inne ocksa och passar pa att plugga spanska.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej Johanna! Nu har hittat hit =). Shit jag har haft så mkt här hemma men så insåg jag häromdan att du ju redan hunnit åka! Men nu ska jag fortsätta läsa och hålla koll på dig =). Stort lycka till med allt och hoppas du får toppen-kul! Puss och kram!

2009-02-04 @ 22:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0