Första stopp: Arlanda

Sådär, då var jag på väg!

Haft otrolig resfeber men efter att ha packat och pysslat har jag till slut kommit mig iväg.
Fick skjuts och åkte samma plan som Jonas N ner till Stockholm (av en slump, som skulle på resa med jobbet) och efter att ha tappat bort honom eftersom jag inte tänkte på att han nog hade checkat in och jag knatade iväg direkt till bagagebandet så träffade jag som planerat Adina från Skandinaviska Institutet.
Hade informationsmöte med lite avreseinfo, frågor m.m. och det var jätteskönt att få prata av sig lite, få ställa massa dumma frågor såhär i sista sekunden (som jag vet kommer lösa sig direkt om ett dygn men nu funderar jag på allt)
och framförallt att ha sällskap ett tag på denna väntan.
Det hade jag i och för sig inte behövt oroa mig för, jag har hunnit springa ihop med hur många som helst "kändisar" här på  några timmar på Arlanda. Gamla basketkompisar, Lulekompisar, Krister och Birgit Persson bland andra.

Så nu väntar några timmar på ett omgjort Arlanda med många nya stolar och bänkar så det gäller att hinna få en plats innan allt blir fullt. Men jag hoppas på att kunna sova på planet så det gör inget om jag är uppe ett tag eller hela natten.

06.25 lyfter planet mot Amsterdam - Miami - Quito och kl 23 lokal tid på måndagkväll (tisdaggryning i Sverige) är jag framme och blir hämtad av en chaufför som tar mig till min familj för tre veckor.

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0