Forkyld

Har varit forkyld sedan Baños och tagit det lugnt och passat pa att forsoka gora lite spanskaplugg, lasa historia om landet och andra lander i sydamerika och sa.. Kommit fram till att det gar lattare och lattare och att jag nu laser nastan lika bra som pa engelska. Helt ok atminstone. Och det ar roligt att plugga nar man har nytta av det direkt. Sa fort jag fragar nanting blir den tillfragade alltid jatteglad att svara. Tittar pa nyheterna varje dag t.ex. for att fa lite kansla for landet.
Men fortfarande ratt daligt vader och trist att va ute, och nar det val ar sol sa branner man sig sjukt fort. Sa det ar spanskalektioner och turer med lararen och de andra studenterna som galler, och sa nan drink eller sa efterat ibland.

Igar nar min ama (= typ husmamma, dvs Anita som jag bor hos) kom hem och jag fragade vars hon var sa berattade hon att hon jobbar pa en skonhetssalong! Hade jag ingen aning om, jag trodde hon bara var ama de casa, dvs. hemmafru (dock utan man i det har fallet men med 5 extra studenter som bonusbarn)
Sa hon ska ta hem produkter och gora en ansiktsbehandling pa mig nan kvall! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej!

Vad lyxigt med att få en ansiktsbehandling av e utbildad person! Så härligt!

Vad roligt att det det har lossnat med spanskan =)

Nu ska jag fortsätta plugga, men skulle vilja ut och rida för solen skiner ute. Men det är cirka -25 grader kallt ute idag, så det biter lite i kinderna.

Kramar!

2009-02-13 @ 12:34:11
Postat av: Lisa

Du lyckades nog lista ut att det var jag, om inte annat så vet du det nu =)

2009-02-13 @ 12:35:12
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0