Esmeraldas

Sa ar jag framme i Esmeraldas, bussresan gick bra och vagen rasade inte. Gick faktiskt lite fortare an vantat och kom fram och blev hamtad pa stationen i en bil med AC och fick lunch direkt. Supersupergod kyckling med ris och avokado! Ikvall ska en av systrarna gora nan mexicansk speciell guacamole och de sager att mamman alltid lagar god mat... hoppas jag kan instamma!
Just nu haller alla tummarna for min mage, eftersom hon som var har tidigare blev sjuk och fick aka hem (till Sverige) efter fyra dagar.
Var forbi pa dagiset/centret och det var jattefint och barnen kom direkt och kramade mig =)
Dar ska jag nog trivas bland nunnor, barn, symaskiner och annat.
Nu har hon visat mig internetcafèet med det snabbaste internet och det ar verkligen snabbt!
Hemma har jag eget rum men det finns inga innertak sa det ar ratt oppet och lyhort men det vanjer man sig nog vid. Hanger redan myggnat i taket sa det hade jag inte behovt slapa med mig. Men jag slipper iallafall behova be om att satta upp ett sjalv om inte de anvander...
Har e sjukt varmt och fuktigt men jag gillar att modet darmed ar kortkort, linne och flipflops. Jag ska nog tacka mig lite mer p.g.a. min nobla farg (icke-farg) men staden ar mycket mer levande an Quito och det gillar jag! Harutanfor spelar ca 15 grabbar volleyboll, 20-talet ungar leker i en klatterstallning och de som har affarer langs gatan ligger i hangmattor och vantar pa kunder. Me like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0