Angående blå majs

Idag gick spanskalektionens praktiska del till frukt- och gronsaksmarknaden. Och det verkar som det inte finns bla majs. Daremot svart. kanske en definitionsfraga. Jag fortsatter leta. Sant ar dock att det finns majs i alla mojliga olika former av tillagning, storlekar m.m. men inte sa manga olika sorter.
Men de flesta frukter har finns i minst tva sorter, antingen bergs- eller kustsort, eller stor- /liten sort

Bilder ar sjukt svart att lagga upp. Det gar vaaaaaldigt trogt. Men det ar fint har kan jag intyga =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Johanna!

Jag heter Sofia och fick din bloggadress av Adina som jag träffade idag! Jag ska nämligen åka till Quito om en vecka med Skandinaviska Institutet precis som du! Dessutom ska jag också jobba med barn i Esmeraldas som jag har förstått att du också ska göra...Tänkte bara höra av mig eftersom vi troligen kommer ses sen i Esmeraldas! Kul att läsa bloggen eftersom du liksom ligger två veckor före mig. Kul också att se att du varit i Barcelona tidigare (jag bodde där i höstas!)



så är Quito så underbart som jag tror att det är?:)

2009-02-14 @ 00:00:40
Postat av: Anonym

Hey darlin'! Du verkar ha det fantastiskt! Kul att läsa! Och din profilbild är så himla fin, var är den tagen? Här är allt ok men har just varit sjuk i 1v! Minns inte senast jag var hemma en hel vecka från skolan... Och har haft lite datorproblem och därför inte varit uppe på msn....Ta hand om dig raring! kramar

2009-02-15 @ 21:46:24
Postat av: Josse

Hey darlin'! Du verkar ha det fantastiskt! Kul att läsa! Och din profilbild är så himla fin, var är den tagen? Här är allt ok men har just varit sjuk i 1v! Minns inte senast jag var hemma en hel vecka från skolan... Och har haft lite datorproblem och därför inte varit uppe på msn....Ta hand om dig raring! kramar

2009-02-15 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0