Guayaquil

Sa har vi kommit till civilisationen igen och jag har helt foralskat mig i Guayaquils strandpromenad! Ar en av de mest utvecklade i sydamerika enligt guidebocker men jag trodde det inte forran jag sag det. Tank vastra hamnen, staden mellan broarna-visionerna, helsingborg och barcelona sammanslaget. Har fotat som en dare for kommande projekt jag hoppas fa jobba med!
Har bara strosat och kopt lite fina linnen, sma presenter fikat riktigt fika pa ett vasterlandskt café med kaffe, godsaker och AC. Riktigt njuter!
Idag har vi gatt norra halvan av strandpromenaden upp till ett supermysigt kvarter som heter Las Peñas, bland fargglada hus i medelhavsstil pa branta kullerstensgator upp till en kyrka och utsiktstorn med vy over Guayaquil at alla hall.
Sag en leguan ocksa pa nara hall, den var nog 1 m atminstone fran huvud till svans och illgron! =)

Imorrn vantar galapagos och fler djur.

Och en nyhet: Jag kommer hem en vecka tidigare an planerat. Har precis bokat om med min fantastiska Frida pa kilroy till den 6-7 maj.
Detta p.g.a. mina pengar gatt lite val mkt nu pga galapagos, Oscar som jag skulle halsa pa har inget boende efter 5e maj och aven han slut pa pengar och Jens har tenta. Sa sjalv i ett dyrt USA i en vecka har jag inte tankt vara, kanns ganska skont ocksa faktiskt, det var ju bara en chansning pa lang mellanlandning, inget som ingick i mina resedrommar om sydamerika. Trakigt dock, hade ju varit kul att traffa dem, hanga pa sunkiga motell, aka till Nashville och ga pa country club men det finns ju kvar. Far bli en annan resa.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter helt underbart!

Skulle gärna byta tentaplugg & ishalka för en dag mot lite solsken med strandpromenader =)

Och du, det går ju fler flyg. Så du ska nog se att det inte dröjer länge förrän du är i Amerika!

Kramar!

2009-03-29 @ 23:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0